VROM.

Idag var det så åter dags för VROM ute på Volvo Arendal. Jag och Lillen tog familjens mistralgröna V70 ut till Hisingslandet för att spana in nytt och gammalt från biltillverkaren som har en mycket speciell plats i mitt bilälskande hjärta. På plats väntade hundratals bilar från förr till nu på att granskas, plåtas, beundras och – i vissa fall, till och med byta ägare.

Polisbilar brukar man kunna finna en och annan på VROM – i år denna läckra Amazon Herrgårdsvagn i svart-vit uniform. Göteborg, Arendal, 2012.

20120812-232402.jpg

Det blev en del kära återseenden, men även mycket som jag inte fick sett förra året. Kenneth Tonef var även i år konferencier och vandrade intresserat runt bland bilarna. Självaste Peter Horbury, designchef på VCC, var på plats för att spana Volvobilar, något som hedrar honom. Då jag inte har nån dator så får Ni vackert vänta på bilder från platsen, men jag bjuder i alla fall på två så länge.

Känd från Kanal 5/Kanal 9s Motorjournalen, och för att likt vår konung – Carl XVI Gustaf, ha kvaddat en BMW M3 CSL. En ypperlig konferencier är han, herr Tonef. Här beundrar han världens absolut enda Volvo 165. Göteborg, Arendal, 2012.

20120812-232140.jpg

+ VROM har kommit att bli en trevlig tradition.

40 kr i P-avgift var att ta i tycker jag.

~ by onemountainsplace on August 12, 2012.

Leave a Reply

 
