Kalla kalorier.

Den första skoldagen av nio är avverkad. Vi är tre veteraner och 12 rookies – kursledaren har fått en sann utmaning i att hålla de båda grupperna nöjda. Han är dock bästa tänkbara och trots att vi behandlat det mest grundläggande så har vi inte somnat. Vi håller till på Panorama och maten har idag varit gudomligt god. Imorgon är det ny dag, juridik hela dagen lång.

Panorama har mjukglass-buffé på sin konferensavdelning. Att de har lakritsströssel gör inte frestelsen mindre om man säger så. Smäckte i mig fyra bägare idag – så kan det förstås inte fortsätta. Göteborg, Eklandagatan, 2012.

20121015-221321.jpg

+ Bästa kursledaren ser till att hålla även en oldtimer som mig hyggligt alert när vi nu går igenom det mest grundläggande av grunder.

Hade helt förträngt hur trist det är att åka buss. Att cykla funkar dock inte i detta fall.

~ by onemountainsplace on October 15, 2012.

4 Responses to “Kalla kalorier.”

  1. Haha! FYRA (?!) bägare glass? Du är för skön. Du gav mig dagens skratt, tack!

    • Trevligt att kunna roa! Idag nöjde jag mig med en.. Men nog är det frestande att ösa på mer. Ses!

  2. Aj, aj! Så Du har också hamnat i det segmentet, partner. Slipper den biten, men hade kunnat tänka mig scenariot, mest för käkets skull dock. 🙂

    • Hade varit kul att ha med dig! Skönt att slippa vardagsstressen på kontoret. Ses/hörs!

Leave a Reply

 
