Kraft, skönhet och själ i 100 år.

Power Beauty Soul. Bilmärket framför alla andra fyller i år hela 100. Detta gör man förstås ett stort nummer av och stolt släpper de mängder av filmer och bilder för att fira det hela. Bilmärket som så ofta förekommer i mina drömmar, som ju även är James Bonds förstahandsval, har förstås en särskild plats i mitt bilälskande hjärta – vilket då och då avspeglar sig här på bloggen. Jag rekommenderar en glutt på de båda länkarna för att få några minuters förståelse för vad sann kraft, skönhet och själ i bilsammanhang faktiskt är. [Aston Martin Lagonda Ltd; Centenary Video] [Youtube, Dubai Centenary Spectacular]

Inför jubileet vill tillverkaren särskilt lyfta fram senaste Vanquish – en delikatess som kort och gott har blivit min absoluta drömbil. Men någon sådan har jag inte på bild – än. Rapide ligger dock inte långt efter i attraktionskraft – sina fyra dörrar till trots. Göteborg, Folkungagatan, 2012.

IMG_3547

+ AML goes 100. En mycket pigg och attraktiv sådan, vill jag hävda.

– Det lär stanna vid en dröm. Mitt yrke lockar främst med mycket ledighet, variation och adrenalinpåslag. Vill man tjäna stora pengar söker man sig någon annanstans.

~ by onemountainsplace on January 20, 2013.

Leave a Reply

 
