Som att trampa med punka.

På vägar strukna med lim. Idag tog jag ut Scotten på den första cykelturen sedan januari. Färden gick mot Lerum på snustorr asfalt och nytinade, riktigt tungtrampade, grusvägar. Det vore en lögn att påstå att det gick smärtfritt, kondis är som bekant färskvara. Mjölksyran slog till direkt i låren när det pressades på, blodsmak i munnen var ett faktum och det ömmar i ändalykten efter de 2,6 milen. Relativt kraftig motvind rådde hela vägen dit, inte blev det lättare av att jag glömde vattenflaskorna hemmavid. Nu är jag iallafall igång igen – ser fram mot en lång cykelsäsong.

Ljuset i tunneln. På vägen hem blev det härlig medvind, men också extremt tungtrampade blöta sand- och grusvägar. Lerum, 2013.

20130405-232334.jpg

+ Äntligen igång igen, en riktigt fin tur i gott väder. Kunde dock ha grundat med något annat än fem sillbitar och tio klunkar påskmust.

Konditionen från förra säsongen helt bortblåst. Ingen överraskning egentligen. En tjuv försökte springa ifrån mig i söndags. Han var nära att lyckas, när han väl var fast kunde jag knappt stå raklång. Efter 5-600 meters sprint.

~ by onemountainsplace on April 5, 2013.

Leave a Reply

 
