Favoriter.

En av mina två bröder ägnar helgen åt London. Rätt åt honom, det är en fantastisk plats – det vet alla som någon gång varit där. Folk är trevliga och det finns något för alla och envar. Den artiga stilen tilltalar mig och det gör även pub-kulturen. Få saker kan mäta sig med att avnjuta kall öl i mörka, trivsamma, pubar som aldrig ligger långt borta. I klass med NYC tycker jag dock inte att det är – en plats som brödratrion hade långt gångna planer på att besöka till hösten – den har dock fått flyttas fram något. Jag hoppas att vi istället kommer iväg till våren 2014. Blir något att visa upp – har aldrig hört talas om någon som inte imponerats av platsen. Jag själv är, som bekant, helt och fullständigt såld och förälskad. Det har nu gått mer än fem år sedan jag var där. Längtar.

Englishman in New York – känd klassiker av Sting, som bor flott i en överdådig lya på den finaste av gator i The Big Apple – Central Park West. Här är dock raka motsatsen – en New Yorker på en bakgata i Big Smoke. Ford CVPIn känns inte 100 % NYPD-original, kalenderbitare som jag är (grill och fälgar andas ordinär Crown Vic) – men likväl ett kul inslag. City of London, 2008.

NYPD. In London.

+ City of London och City of New York. Mina favoriter – där den senare lirar i en helt egen division. Långt ifrån någon fotbollstok – men att Blåvitt fortfarande är obesegrade i årets Allsvenska är ju värt att lyfta fram. Det är mängder av hästar och hästfolk på min arbetsplats i detta nu. Platser som normalt är garage är nu stall. Hästdoften sprider sig effektivt i komplexets nedre delar och jag som ofta rör mig där exponeras. Vänjer mig snabbt, men min kostym samlar effektivt upp dofterna. När jag hälsade på de piffiga tjejerna i finhotellets reception sade de kort och koncist: –Du luktar häst.

– Min mekaniker på Mechanum var sjuk, så det blev till att skjuta fram servicen av min fina herrgårdsvagn drygt en vecka. Inte orolig, men det är allt dags nu, har skjutit på den alltför länge.

~ by onemountainsplace on April 26, 2013.

Leave a Reply

 
