DNS.

Did Not Start. Av flera skäl, inte minst rejält slitna ben (efter att ha blivit inbeordrad på ett massivt springa-runt-på-hårda-golv-i-12-timmar-pass) valde jag att inte starta i dagens sjumilatrampande på Göteborgsgirot. Siktar dock på att delta i MTB-loppet imorgon. Hälften så långt, men säkert minst lika tufft mot benen. Hur som – offroad-däck från Continental har monterats på istället för mina mer lättrullade pendlardäck. Dämpningen av gaffeln har satts i “USA-mode“, det vill säga mjukt och svampigt. Vi får se hur det går imorgon, så kallad expert har gjort tummen ner för mitt försök att ta mig runt på en hybrid. Jag tror nog att det skall gå – 7822 är numret på mannen som skall göra det omöjliga. Imorgon kommer domen, start i Skatås – målgång vid Nya Ullevi.

Scotten har åter fått fräna Cross Country-däck – även om det inte är fullbreda MTB-däck. Sådana får helt enkelt inte plats på min hybridcykel som, när allt kommer omkring, är bra mycket mer racer än jordfräs. Partille, Residenset, 2013.

New Tyres

+ Med rejält mönstrade däck, inköpta på Sportab i Sävedalen, skall jag imorgon cykla knappt 4 mil, varav en hel del i skogarna runt Skatås. Kan nog bli riktigt kul, min finske vän herr Sisu skall vara med, men honom lär jag bara se ryggtavlan av en kort stund. Han kör fulldämpat, med stora och tåliga däck, en rejäl dos jävlar anamma och inte minst – rutin.

– Arrogant säljare på Sportson sågade min idé om att medverka i MTB-delen av Göteborgsgirot. För klen hoj, “Inte en chans att du tar dig runt“, hette det. Vi får väl se. Lite trist att missa 7 milaren, men det blev en riktigt bra lördag ändå.

~ by onemountainsplace on May 11, 2013.

5 Responses to “DNS.”

  1. Klart du fixar MTB-delen av girot!!! Jag håller på dig…

    • Vaken så här dags, min vän? Tack för att du håller på mig N! Allt väl annars?

  2. Har väl varit bättre :-/ Men som en liten tröst kan jag också säga att det har varit bra mycket värre…

    Ber att få återkomma inom kort beträffande vår fikastund.

  3. Kommer bli som det värsta symötet.

Leave a Reply

 
