Göteborgssonen.

Så kom han då, min andra son, Astor. Namnet bestämdes för länge sedan och det var faktiskt min fru som föreslog det fint klingande namnet som för tankarna till stenrike John Jacob Astor IV, den rikaste mannen på RMS Titanic, som ju förliste 1912. Samma år som min morfar Gunnar föddes, vars andra namn var Julius – vilket även är Astors, för att hedra en man jag tyckte mycket om. Vad gäller tredje namnet, Matti, så är det namnet taget efter Kat’s morfar. Vi funderade länge även på Aston, men liknelsen med det finaste bilmärket av alla kändes inte riktigt lika bra. Välkommen till dig Astor J.M. – min son ❤.

Likt båda sina föräldrar född i goa Glennborg. Astor föddes idag kl 1715, var 3 832 g tung och 51 cm lång. Här bredvid bild på storebror Eskil – likheter finns. Göteborg, Östra sjukhuset, 2013.

20130609-005803.jpg

+ Astor J.M. förstås.

Det faktum att jag knappt hann lämna samma sjukhus då jag nödgades avlägsna min blindtarm. Mer om det någon annan gång.

~ by onemountainsplace on June 8, 2013.

4 Responses to “Göteborgssonen.”

  1. Åter grattis till Er stolta föräldrar. Men vilken resa. Först in, akut förmodar jag, och efter en lyckad operation tillbaka till förlossningsavdelningen. Blir svett bara jag tänker på det. -:)

    • Jodå, det var en vecka att minnas. Att blindtarmen skulle svika fanns inte med över saker som skulle kunna gå fel.. Blev väldigt akut, mitt stackars läro fick gå skarpt själv på firmans flaggskepp medan jag kämpade mot mycket distinkt smärta på sjukhuset. Operation till sist, men en krånglande urinblåsa gjorde att min sorti därifrån drog ut på tiden. En manuell tömning krävdes, sedan var den funkis igen. En sån tömning vill jag a l d r i g göra igen. Hemmma fick jag vara 1,5 timmar innan det började sippra vatten från fruns underrede så det var bara att dra till samma sjukhus igen. Sköterskorna blev alldeles ställda när jag kom in med plåsterlappar och armband med personnummer och vip-ade mig mer än höggravida frun.. Det var dock inte riktigt framme så det blev hemåt igen. Dagen efter blev dock en pojk till. Ha det fint partner!

  2. Klippkort på Östra!

Leave a Reply

 
