Midsommar.

Glad midsommar tillönskar jag Er alla läsare – från jordens alla hörn. Denna svenska högtid, som kanske egentligen hade varit det naturliga valet att kalla nationaldag, som även jag kommit att uppskatta. Under många år har jag valt bort krökande, baksmälla och kalla förtält till förmån för dubbel lön på firman. Men med ny familj har jag kommit att uppskatta dagen mer och mer. I år är jag ledig för första gången på många år. Det känns konstigt. Och skönt. Återigen, glad midsommar. Kör lugnt och ha det finast.

Ingen midsomrig blomma direkt, men direkt snygg är den. Okänd art, är bättre på djur, men den får likväl symbolisera svenskens kanske viktigaste dag. Idag blir det god mat och ännu godare sällskap. Göteborg, Botaniska trädgården, 2011.

No Midsummer Flower

+ Ledig midsommar, har nästan glömt hur det känns.

– Inget Dalsland, av helt naturliga skäl. Ingen optimal plats för en två veckor gammal pojk.

~ by onemountainsplace on June 21, 2013.

Leave a Reply

 
