Firanden.

Tystnaden på bloggen är i det närmaste total – jag vet. Men det beror inte på att livet är händelselöst, det är faktiskt raka motsatsen. Jag hinner bara inte. Min fru hinner få ner lite rader då och då – fråga mig inte hur, men hon hinner. Sedan sist har vi bland annat firat Lillens tvåårsdag – släkten kom och hälsade på och det blev allehanda uppskattade gåvor från släkten. Kat hade dagen till ära bakat två riktigt smaskiga gräddtårtor – lika snygga som goda. Dessvärre åt de gästande gästerna relativt måttfullt, jag gjorde mitt yttersta för att äta i dagarna två men dessvärre fick det runda arkivet, läs papperskorgen, närmare 60 % av tårta nummer två. Vilket bedrövligt slöseri. Tårta skall ju ätas.

Fina presenter bidde det för Lillen – några BRIO-tåg, en RORO-färja till BRIO-tåg, en styrbar traktor i plast, en avsevärt större – åkbar, traktor i plast, kläder och inte minst dessa läckra Angry Birds-brillor som han verkligen gillar. Partille, Residenset, 2013.

Esko Angry Birds Glasses

Världens bästa farbror fyllde i början av året 60, men då han lever och verkar på andra sidan jorden, mer exakt i Singapore, så fick det bli kalas nu under sommaren. Och vilket kalas det blev! Vi välkomnades till hans trivsamma sommarresidens med findricka, därefter blev det lagindelning inför kvällens fysiska aktiviteter. Grillarna gick för högtryck och det serverades makalös fiskanrättning i folie alternativt kebabspett. Till detta två sorters olivbröd och sallader. Därefter skulle det tävlas – det blev bland annat pilkastning, precisionskast med frisbee samt lite mer udda sporter som ännu inte fått det stora genomslaget i sport- och TV-världen. Kvällen avslutades med mysigt mingel. En fantastiskt trevlig eftermiddag och afton – kan inte minnas när jag hade så trevligt senast. Det har flaggats för något som kan liknas vid en repris – bästa farbroderns pojk, tillika min kusin, fyller ju nästa år 30. Tack för utomordentligt ordnad fest!

Deltävling. De tävlande fick här vika ett pappersflygplan av valfri modell för att sedan försöka få detta att flyga in i farbrors stora trut. Lättare sagt än gjort vill jag lova. Orust, Ellös, 2013.

Uncle Bigmouth

+ Två finfina kalas, på två fina dagar.

– Föreningens inhyrda fasadbättrare från okänt östland har fått kvitterat ut en nyckel till bland annat WC. Men har tills nyligen ändå gjort sina behov i närmaste buskage.

~ by onemountainsplace on August 7, 2013.

Leave a Reply

 
