På plats.

Så kom han då till Stockholm, världens mäktigaste man, USAs president, den gode Obama. Personligen känner jag mig mycket hedrad över att han hittat hit – även om elaka tungor beskriver det som en mellanlandning eller bensträckare på vägen till Ryssland. Jag som jobbat med säkerhet hela mitt yrkesverksamma liv tycker förstås att det säkerhetsarrangemang som omger presidenten är synnerligen intressant. Bepansrade åk i konvoj, igensvetsade brunnslock, avstängda motorvägar och Secret Service synliga överallt. Det är, för mig, inget annat än extra allt.

På svensk mark, här kommer han ut från Air Force One. Det var väldigt intressant att kolla på SVT2 denna morgon. Efter att ha vänslats lite med bl.a. Carl Bildt tog han så plats i The Beast – en synnerligen intressant Cadillac. Partille, Residenset, 2013.

20130904-235414.jpg

+ Barack Obama i lilla Sverige. Enbart positivt.

För att inte få bloggen sönderbombad av USA-fientliga så håller jag det för mig själv.

~ by onemountainsplace on September 4, 2013.

Leave a Reply

 
