Halvvägs.

I början av året ställde jag det då rätt realistiska målet att cykla 200 mil den kommande säsongen. Idag plingade det till i min iPhone 5 – RunKeeper lät meddela att 100 mil nu hade cyklats. Hälften trampat alltså, känner att det blir svårt att nå slutmålet då hösten redan är här. En snittvecka ligger på ca 8 mil och det kommer således att bli vintertrampande om jag skall kunna knyta ihop säcken. Två faktorer ligger bakom det måttliga milantalet – den hopplöst sena våren och en brusten blindtarm. Är inte helt sugen på att cykla i snö, is och kyla – men min bror i Norr säger att dubbdäck på cykeln möjliggör färd på de mest isiga partier. Och det känns ju lockande att testa. Jag hoppas dock på en sen och mild vinter, hade passat mig bäst.

Ungefär 100 mil sedan. Kuggar och drev har smorts ett antal gånger sedan dess, men det måste sägas att min Scott varit härligt problemfri. Det enda jag har invändningar mot är att bromsbeläggen går åt som smör. Knappast cykelns fel. På denna årets första cykelbild hade jag ännu inte införskaffat Bar Ends till mitt styre – de har gjort livet så mycket trevligare. Partille, Jonsered, 2013.

100 mil sedan

+ Scott Sportster P45. Min fina 40-års present tar mig smidigt till jobbet var dag. I såväl regn som solsken.

– Så här efteråt känner jag att jag borde lagt 1 000 SEK till och då fått hydrauliska bromsar. Det hade varit pricken över i.

~ by onemountainsplace on September 11, 2013.

4 Responses to “Halvvägs.”

  1. Bar Ends?

  2. Köp sintrade bromsbelägg, håller mycket längre. 🙂

    • Ska jag tänka på nu då jag ska få det fixat. Trött på Wire också och det ideliga justerandet. Det går några veckor, sen når bromsgreppet återigen in mot styret. Mycket tröttsamt och en lärdom att dra. Imon bitti är det på’t igen – ingen bromsverkan bak, ytterst måttlig fram. Som en fixie, men ändå inte.

Leave a Reply

 
