Jesus är fet.

Bygghissarna på jobbet nyttjas flitigt under mina pass. Då tunga arbeten fortfarande pågår så har man täckt hissarnas insidor med träskivor för att skona hisskorgarnas egentliga interiör. Dessa har kommit att bli värsta klotterbåsen – helt i klass med toaletterna på luckan, när man gjorde lumpen på det goda 90-talet. Det är inte särskilt berikande ur en intellektuell synvinkel – men jag har svårt att inte roas av det. Varje dag tillkommer det något. Plumpt, lågpannat, roligt eller bara fantastiskt bra.

Jesus är fet – tyckte någon. Annan menade då på att Jesus var smart, och smarta människor blir inte feta. Visdomsord som talar till mig tiotalet gånger per arbetsdag. Wall Art i sin enklaste, men långt från sämsta, form. Göteborg, 2013.

Jesus var smart å smal

+ Min kusin har friat till sin fina flickvän – nu hoppas jag på ännu ett fantastiskt kusinbröllop.

– Ms S DY petad till bänken efter att knappt ha börjat träna Cheerleading. Ett mycket underligt, och hårt, sätt att behandla barn på. Kanske kunde de få några år på sig att känna på det – innan elittänket blev allvar.

~ by onemountainsplace on September 23, 2013.

Leave a Reply

 
