Snopet.

Av 201 tyckare (nu när jag sett den är vi 202) på IMDb hade en förkrossande majoritet totalsågat den svenska thrillern Ond tro. Varför jag ville utsätta mig själv för det givna bottennappet var av rent nostalgiska skäl. Familjens förra Volvo, en 745 kallad för Skabb-Volvon, såldes till en man som förser filmbolag med allehanda fordon – främst polisbilar och ambulanser, som han hade ett flertal av hemma på sin gård på Hisingen. Allt det han beskrev som bilen skulle användas till (exempelvis skulle den höjas för att Sonja Richter skulle kunna ligga under när den åkte iväg) utfördes istället av en vit 245. Så nu, en stund efter filmens slut, är stora delar av familjen lite snopen. Vi pinade oss igenom en ohyggligt dålig historia, utan att ens få se skymten av vår gamla bil. 2/10 – helt grundat på filmens kvaliteter. Att den ljusblå gamla trotjänaren helt uteblev har inget med det betyget att göra. Undvik.

När jag sålde denna bil så var det mycket som var trasigt. Inte minst koppling och kupéfläkt – som plågade mig på slutet. Jag såg henne dock några dagar efter affären – hon var då en helt annan bil. Rejält uppiffad och gnistrande, ty hon skulle ju medverka i filmen Ond tro. Så blev det alltså inte. Sollebrunn, 2008.

No Moviestar

+ Ny kyl och frys beställdes idag. Leverans blir det dock om knappt tre veckor. Kommer att innebära att de sista vitvarorna från föregående ägare nu är historia.

– Ond tro. I sanning en usel rulle. Åtminstone kylen har gjort sitt – mjölk vågar jag knappt dricka hemmavid längre. Inte efter att jag fått i mig sur sådan. Mycket obehagligt.

~ by onemountainsplace on September 28, 2013.

Leave a Reply

 
