Sista helgen.

Andra säsongen av Homeland är avverkad. Fantastiskt bra, bitvis ohyggligt spännande men också mer förutsägbar, då vicepresidenten Walden tidigt fick bära skurkrollen tillsammans med terroristledaren Abu Nazir. Men nog blev jag mäkta imponerad. Som när en av skurkarna mördades, genom att dennes pacemaker försattes i serviceläge på distans (känd säkerhetsrisk enligt flera källor på Internet) eller när CIA utförde den spännande skuggningen av elitsoldater från Hizbollah på mörka vägar utan att kunna använda halvljuset. Jag kan inte låta bli att undra hur det skall gå för Brodys familj. Vad Quinn har i kikaren. Och hur Carrie skall kunna krångla sig ur en tämligen prekär situation. Säsong tre ligger öppen framför mig, två avsnitt – sedan är jag i fas.

När jag var i 08 förra året så var kungen inte synlig vid vårt besök i slottet. Igår kom han dock till mitt jobb tillsammans med forna Volvodirektören Leif Johansson, ett gäng höjdare inom svensk industri och – förstås, en mängd poliser. En helskön final på mitt jobb som inom några dagar är slut i sin nuvarande tappning. Stockholm, Stockholms slott, 2012.

Kings Castle

+ Mången kändis har jag sprungit på det senaste halvåret – något jag uppskattat mycket. På torsdagen klev dock Sveriges främsta och förmodligen mest kända nästan rätt i famnen på mig, då han klev ur det stora VIP-åket. Hans Majestät Konungen gästade Göteborg och även mitt jobb. Det är jobbhelg och det brukar ju vara något negativt. Men detta är den sista ofrivilliga helgen, snart blir jag som de flesta andra – mån-fre, med ynka åtta timmars arbetsdag. Blir en omställning, högst sannolikt positiv.

– Det börjar bli kallt bakom styret på morgnarna.

~ by onemountainsplace on October 11, 2013.

Leave a Reply

 
