Nytt kapitel.

Sagan om de tre tornen. Så har jag och kollegan lite skämtsamt kallat tjänstgöring och äventyr på min nu forna kund, ett halvår som mycket väl skulle kunnat bli en tämligen givande bok. Det har varit roligt och intressant, beslutet att sluta var inte lätt att ta – trots att det alternativ jag tackade ja till på pappret är bättre på alla sätt. Nu är uppsägningsmånaden över och det som nyligen var framtid är nu presens. Mjukstart på fredag och sedan är det tänkt att så sakteliga rulla igång. Förväntningarna är stora, från båda håll, och jag tror att det kommer att bli riktigt bra.

Utsikten från Gothia Towers West Tower, 77 m.ö.h som varit vardag under ca ett halvår. På bilden kan man bland annat konstatera att minst två M32 var i trafik den aktuella dagen. Göteborg, Mässans gata, 2013.

Korsvägen

+ Idag var det en riktigt härlig sensommardag – trots att det i allra högsta grad är höst. Löv, från vårt vackra körsbärsträd, krattade för fjärde gången denna säsong – två säckar fyllda, vilket var behagligt i den värmande solen.

– Vårt vackra körsbärsträd kommer snart att falla för sågen – något som klubbades så sent som för några timmar sedan. Trädets rotverk har pajat stenläggningen utanför Residenset och snart riskerar grunden att råka illa ut. Vad det blir istället är inte helt klart – den som lever får se. Inte mammas pojke – jag är sämst i världen på att höra av mig till mina kära föräldrar. Ringer imorgon torsdag – jag vet att du sökt mig.

~ by onemountainsplace on October 16, 2013.

2 Responses to “Nytt kapitel.”

  1. Exakt vad för arbetsuppgifter innebär din nya tjänst?

    • Oj – exakt är svårt att svara på. Men ska be att få svara via ett mindre publikt alternativ. NSA lär kunna ta del men det gör inget.

Leave a Reply

 
