Mycket ut.

Drygt två veckor av bloggtorka. Det är också drygt två veckor sedan jag cyklade senast. Min svartvita skönhet är som tidigare nämnts på verkstad, där de fixat till bromsarna. Som att lämna in en billigare bil på reparation, knappt 900 SEK kommer jag imorgon att få hosta upp för att åter kunna uppleva sann frihet i mitt resande från och till jobbet. Det går inte att blunda för att utgiften känns tråkig – det har varit mycket den senaste tiden. Ett bromsok lade av på V70n, beläggen var slut runt om och damasken till drivknuten höger fram var sprucken – 7 400 kronor. Hemma i residenset lade kylen av och dess granne frysen, som tuggade på sista versen sedan länge, dödförklarades samtidigt – 14 000 kronor. En rejält punkterad buffert – svårt att se någon humor i det.

Denna 740, i härlig LAPD-style, får illustrera det första inlägget på lång tid. Övergiven sedan veckor står den, hyggligt intakt, vid panncentralen. Partille, Landvettervägen, 2013.

740 Black and White

+ Trivs riktigt bra på det nya jobbet. Trodde att jag skulle sakna hotellfrukosten på mitt förra ställe mer än vad jag gör. Allt för Sverige är tillbaka i SVT1 sedan några veckor. Anders Lundin leder detta program, som får mig att må så bra, med den äran. Ikväll åkte Dianne ut och det var bara att åka hem till Kalifornien – vilket inte gjorde någon ledsen. Med obefintlig karisma var hon den enda av årets deltagare jag inte kunde med. Hon har för övrigt varit med på Kanal 5 i ett annat sammanhang för inte så länge sedan, då Tabatha försökte få rätsida på hennes Bed & Breakfast i LA, Cinema Suites. [Bravotv, Tabatha Takes Over]

– Scotten har stått på verkstad i drygt två veckor. De har enligt egen utsago haft mycket att göra och brist på delar. Nu är den dock klar, långt ifrån billigt dock. Men nu skall väl bromsarna hålla i knappt två år till. Har kollektivåkt under tiden – 503 smockfull varje morgon. Inget för mig.

~ by onemountainsplace on November 10, 2013.

2 Responses to “Mycket ut.”

  1. Det är ju för fan min bil 😀

    • Hehe den satte fin färg på platsen en tid. Hoppas den rullar fortfarande. 740 är fina grejer.

Leave a Reply

 
