Nix.

Nix, nej och inte alls intresserad. Det har tyvärr dessvärre inte räckt särskilt långt att vara ointresserad – andra företag har tagit vid och ringt mitt mobilnummer i hopp om att jag skall slå till på något erbjudande. Min iPhone 5 är en sinnrik apparatur med en mängd finesser – såsom att jag med ett enkelt litet pekande kan göra så att det uppringande numret aldrig någonsin kommer åt mig igen. Men efter att ha blockerat närmare 30 nummer så tipsade Glennborgs största och enda dagstidning om att NIX numera även erbjuds till mobila telefoner. Slog slag i saken och har nu spärrat mitt nummer för oönskade samtal gällande marknadsföring, försäljning och insamlingar. [NIX-Telefon, Spärregistret för telefoni] [GP, Fritt fram för försäljare i mobilen]

Imorgon bär det åter till min förra arbetsplats. Det kommer onekligen kännas frestande att använda Lando Calrissians (Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back) odödliga kommentar till min vackra fru när vi kliver ur panoramahissen på West Towers 23e våning – “You look absolutely beautiful. You truly belong here with us among the clouds”. Denna bild dock knäppt från Crown Tower, plan 16 vill jag minnas. Göteborg, Mässans gata, 2013.

Crane from Heaven

+ Imorgon blir det King Size räkmacka för två på Heaven 23. Kvinnan i mitt liv gör mig sällskap för en stund utan barn, städ, tvätt, jobb och annat vardagsgrått. Homeland – fantastiskt bra, man skissar för fullt på säsong 4 och bara det är intressant. Bärande karaktärer har liksom försvunnit – men kanske får man då äntligen veta vem som sprängde bomben vid CIAs högkvarter i Langley. 200 mil är nu avverkade på Scotten – vilket var målsättningen i början av året. Nästa år höjs ribban till 300 mil – fullt realistiskt. På tal om Homeland – på Odins Pizzeria stod för två-tre veckor sedan en man helt identisk med den gode Saul Berenson framför mig. Samma dresscode, samma hårfärg och frisyr, samma skägg, likadana glasögon – mer likt blir det inte.

– Homeland säsong 3 är slut – vad skall jag nu förgylla måndagskvällarna med? Kranbilen ovan för tankarna till det realistiska, men mycket sorgliga skeendet i Iran.

~ by onemountainsplace on December 19, 2013.

Leave a Reply

 
