Gott Nytt År.

Tid kom att bli den verkliga lyxen under 2013 – det har funnits gott om tid till jobb och barn, men i stort sett inte till någonting annat. Tar mig dock tiden att tillönska Er alla ett riktigt gott nytt år. Den traditionsenliga årskrönikan är under utformning, det finns dock kvar att göra. Statistik från WordPress kommer också att presenteras – kan dock avslöja att det även i år är ett gammalt inlägg som dragit flest besökare. Kanske inte så konstigt då jag knappt haft tid att skriva något alls, åtminstone i en jämförelse med tidigare år. Krönikan kommer att se dagens ljus inom några dagar – när jag har tid. Idag firas det nyår med de bästa av grannar samt några goa släktingar. Hörs på andra sidan nyår, ha det fint – alla.

Gothia Towers hus-hummer Evert, som jag lärde känna under ca halvåret på min förra arbetsplats, får också illustrera årets sista inlägg – om inte annat för att hummer är riktigt fin nyårsmat. Att käka denna kamrat vore dock snudd på kriminellt – för närvarande är han ca 25 år gammal, humrar lär kunna bli upp mot 60. Göteborg, Gothia Towers, 2013.

Hummern Evert

+ 2014 kommer att bli riktigt bra och spännande.

– Tid. Bristen på tid till att vårda kärleken, egenintressen och vänkretsen är påtaglig. Kat lider dock av samma problematik så hon förstår mig. Egenintressena får man ta i mån av, just det – tid. De närmaste vännerna tror och hoppas jag har förståelse för att saker för närvarande inte är som förr.

~ by onemountainsplace on December 31, 2013.

Leave a Reply

 
