Nöjd & nöjdare.

Det var riktigt längesedan jag fick träffa mina vänner i Potato City. Bestämde mig spontant för att det fick bli bättring. Jag och Lillen slängde oss på bussen, för att ta oss ner till pendeltågen. När X61-tåget rullade in mot Partilles station började hans kropp att skälva av förväntan. 2,5 åringen, som älskar tåg mer än det mesta, såg härligt nöjd ut hela vägen till Alingsås. Men även jag fick ut mycket av resan – mycket mer än vad jag kunnat ana. Efter mycket god middag så prackade min gode vän på mig sin gamla PS3, då han uppgraderat till en PS4. Jag har aldrig ägt en spelkonsol innan. Prylen installerades snarast imorse och jag började omgående att lira Diablo 3. Det är verkligen en härlig känsla att spela halvliggandes i soffan. Jag har tackat så många gånger – men jag säger tack än en gång. Tack!

Igår var en stor dag för Eskil – han åkte tåg. Riktigt tåg – inte bara leka med BRIO-tågen eller kolla klipp på YouTube – utan The Real Thing. Lyckan var påtaglig. Förbaskat mjölkig bild, som så ofta med mitt idiotsäkra skydd på premiumluren. Alingsås, Alingsås station, 2014.

Esko and a X61

+ En Playstation 3 står nu i residenset. Jag älskar att åka Alingsåspendeln. Mycket avslappnande och jag har även lärt mig att tycka om de nya X61-tågen. Eskil A.F. var mer än nöjd han med. När jag tappade min iPhone 4 i asfalten så bestämde jag mig för att efterträdaren skulle skyddas ordentligt. Med LifeProof runt min iPhone 5 så är den såväl stötsäker som vattentät. Perfekt för den som cyklar i en mycket regnig stad. [LifeProof]

– LifeProof gör min vackra telefon mindre vacker (jag råkade välja ett vitt fodral och orkade inte åka tillbaka för att byta – men visst retar jag mig på det vita vareviga dag) – men framförallt så blir det påtagligt sämre bilder än utan skydd. Helt naturligt, men visst kan den mjölkiga bildkvaliteten göra mig nedstämd ibland.

~ by onemountainsplace on January 6, 2014.

Leave a Reply

 
