Väldigt mycket som blev inget.

En helg som lockat med en uppsjö av intressanta aktiviteter, dessvärre har jag inte kunnat kolla in någon av dem då det krockat med finbesök från Suomi-Finland och vårstädning utanför residenset. Vad jag verkligen sett fram mot, under månader, var ju förstås Sci-Fi-mässan som denna gång lockade med en personlig favorit och som, till skillnad mot mången deltagande kändis, även är en aktiv sådan. Mannen som var en av de bidragande orsakerna till att Kill Bill-filmerna i min värld är bland det förnämsta som går att avnjuta – Michael Madsen. Det har även varit ett fys-spektakel av rang i Slottsskogen, Tough Viking, något som hade varit kul att spana in och heja fram de många kollegor som – mot bättre vetande, deltog. Slutligen så är det ju även den så kallade Nostalgimässan på Arken idag, söndag. Hade inte haft något emot att spana in schyssta prylar till bokhyllan där. Så blir det ibland, ett massivt utbud – utan möjlighet att deltaga. Och då har har jag ju inte ens nämnt att Liseberg öppnat portarna för säsongen, med riktigt häftiga Helix som dragplåster eller familjedagen i Partille på lördagen. Bättre lycka nästa gång. [SciFiWorld] [Tough Viking] [Nostalgimässan]

Så har jag äntligen sett en med mina egna ögon, Tesla Model S. Miljöbilen som ingen kan skratta åt. Knappa fem meter av lyx, flärd och prestanda. Dessutom, till skillnad mot det mesta som är eldrivet, riktigt snygg. En sån här bil vill många ha – jag är en av dem. Prislappen skojar man dock inte bort (631 000 i grundutförande), ej heller leveranstiden. Men just denna bil har visat att det inte finns anledning till oro för framtiden gällande växthuseffekt eller sinande oljekällor.  Den drygt två ton tunga skönheten är ett rullande kvitto på att människan kan. Göteborg, Örgrytevägen, 2014.

Tesla Model S

+ Kat´s trevliga kusiner på besök i dagarna tre. Tesla Motors – jag är stum av beundran. [Tesla Motors, Model SKill Bill 1 & 2 – förmodligen världens bästa filmer. Om det inte vore för Gibsons Braveheart och Lucas The Empire Strikes Back.

– Det var mycket roligt som missades denna helg.

~ by onemountainsplace on April 27, 2014.

Leave a Reply

 
