Jack is Back.

Bauer är i London och har varit eftersökt i fyra år. Ungefär så börjar 24: Live Another Day som jag nu börjat följa tillsammans med tusentals andra. Hans kvaliteter håller fortsatt högsta klass, men efter att ha sett det första avsnittet av så var jag inte direkt lyrisk. Allt jag gillar med 24 fanns där – högoktanig action, skön musik (Sean Callery förstås) och läckra kameraåkningar. Kanske var det för att Jack var för bra – då han, mer eller mindre, ensam – i värsta Evelyn Salt-stil, lyckades frita en gammal väninna (som numera blivit en Snowden och läcker känslig info till alla och envar) från CIAs lokalkontor i London. Tur då att avsnitt två var sju resor bättre och helt lyckades få mig på banan igen. Det är härligt att nu kunna konstatera att Jack is Back.

Alla letar efter Jack i den senaste säsongen – som utspelar sig i Big Smoke. En av många civila polisbilar i staden får illustrera det faktumet. City of London, 2005.

Police, Nissan Primera

+ 24: Live Another Day. Efter ett riktigt bra andra avsnitt känner jag mig riktigt hungrig efter mer.

– Det första avsnittet imponerade inte helt – att göra en karaktär alltför överlägsen riskerar att göra honom/henne (våga vägra hen) rätt ointressant. M/S Royal Princess var på besök i Göteborg idag. Hade planerat att plåta henne vid avfärden, som under gårdagen var satt till kl 16, men som blev kl 14. Inga bilder på det undersköna flytetyget således – dock en ny chans den 5e juni.

~ by onemountainsplace on May 14, 2014.

Leave a Reply

 
