Semester.

Varje år är det ett lika välkommet inslag i vardagen – semestern är här. Men i år, efter rekordmånga omorganisationer och ett massivt tryck uppifrån, nedifrån och utifrån så kan jag inte minnas att jag någonsin sett fram mot den så här mycket. Jag har räknat timmar den sista veckan, ja – kvartar de två sista dagarna. Nu är jag här. Jobbmobilen är avstängd, jobb-PCn undangömd, fängsel och batong på hyllan. Vad sommaren kommer att innebära? Inga väldiga utsvävningar – tanken var först att vi skulle bila genom Norrland upp till Finland – men vi kom på andra tankar. Kat kommer att ägna en betydande del vid skolbänken och jag tar mig små dagsetapper med grabbarna för att kolla in tåg, sjöfart, lekplatser och Glennborg. Alingsås får det bli mycket av. Många mil på cykeln när tillfälle ges. Likt Ernst kommer jag att undvika strumpor och skor hemmavid- det är ju semester. Äntligen.

Det kommer högst sannolikt att bli mycket av Potatisstaden denna sommar. Ingen är lyckligare över det än jag – där bor ju världens bästa vän och man har i Nolhagaparken en väldigt rolig lekplats som invigdes alldeles nyligen. Alingsås, Nolhagaparken, 2014.

Park of Nolhaga, Potato City

+ Semestern är här – som jag väntat.

– Den sista biten mot mål var seg som slem.

~ by onemountainsplace on June 27, 2014.

2 Responses to “Semester.”

  1. Kom hit och titta på lite djur och barn vettja.

Leave a Reply

 
