Stillestånd.

Scotten samlar damm i förrådet och jag åker kollektivt. De drygt 500 mil den har rullat har nu visat sig i form av slitna växelkransar och det kanske mest irriterande, och senast tillkomna, problemet – ett lager som gett upp. Varje varv som vänster pedal dras runt – oavsett om den belastas eller ej, medför ett kännbart glapp och ett mycket jobbigt, knäppande, ljud. Körde över cykeln till Bikeplace – som dock har möjlighet att fixa till den först om knappt en vecka. Uttråkad sitter jag på bussen till och från mitt jobb, trånandes efter de många cyklister som på ett aktivt sätt tar sig till sina måsten.

En bild från i somras – från favoritomvägen hem. Just nu blir det inget cyklat alls. Göteborg, Delsjön, 2014.

Scott Sportster P45 wood bridge

+ Börjar få lite (med betoning på lite) rutin i det där med att lämna en ettåring och en treåring på förskolan – samtidigt som tider måste passas.

– Saknar cyklandet, även om det bara gått två dagar.

~ by onemountainsplace on August 28, 2014.

5 Responses to “Stillestånd.”

  1. Delsjön va?

  2. Över den spången har jag sprungit många gånger 🙂

    Brukar parkera nere vid ytan som är vid tunneln under motorvägen.

    Kör oftast runt stora delsjön men ibland om jag är pigg så kör jag båda sjöarna runt. Kan dock vara väldigt halt på hösten och vintern.

    • Ett fantastiskt område! Omvägen är för mig markant, men det är värt varenda svettdroppe.

  3. Kalle, Kalle på spången…

Leave a Reply

 
