Ulv i fårakläder.

När diskretion är en hederssak. Min vän, flitig läsare av denna blogg, var och hälsade på i residenset för dryga veckan sedan. Efter några timmar av trivsamt skvaller och förbrukande av färska bullar från ICA-bagaren så undrade han om jag inte vill känna lite på hans bil. En bil som ser ut som vilken anonym BMW 3-serie som helst. Att detta skulle vara den mest potenta bil jag kört hittills skvallrade den diskreta utsidan inget om. Två pipor där bak, något fetare hjul än en standardvagn – nä, det såg inte ut som något som skulle kunna jämföras med att köra en gevärskula.

Bilen har 309 hk i normaltrim, men kompisens exemplar är uppskrämt till massiva 370. Att släppa loss de flesta av dessa vid en av E20s många påfarter, var en upplevelse jag aldrig upplevt maken till tidigare. En skoningslös acceleration – som om det fanns outtömligt med energi under huven. “Du ser glad ut” sade min kompis nöjt när jag fått känna på bilen, som gett mig en helt ny dimension vad gäller begreppet bilkörning. Kanske är det bra att jag har en lagom snabb bil hemmavid, kompisens übersnabba, bayerska, doldis är extremt körkortsfientlig. Vad det var för nåt? BMW 335Xi – med en liten tvist..

BMW i3 må vara innovativ och nytänkande. Men varför så förbaskat ful? Sydtyskarna gjorde förr i tiden, innan designern Chris Bangle tog plats hos dem, alltid vackra bilar. På sistone har det börjat ta sig igen, men i3 räknar jag inte till den skaran. Självklart borde det varit en bild på en vit 335Xi här, men det glömde jag att knäppa några i mitt euforiska tillstånd. Göteborg, Nordstan, 2014.

Beamer I3

+ BMW 335Xi. Så roligt har jag inte haft bakom ratten på länge. Förra gången var många år sedan, då jag fick köra VCCs dåvarande värsting V70R AWD med 300 hk och Four-C chassi. Då tjöt jag av glädje, denna gång fick jag vara mer återhållsam -jag var ju inte ensam.

– BMW i3 vars design gör den till något av de fulaste som någonsin rullat på fyra hjul. VAB – igen. Astor J.M. har fått svinkoppor av allt att döma – blir vackert till att dela upp veckan så rättvist som möjligt.

~ by onemountainsplace on October 20, 2014.

3 Responses to “Ulv i fårakläder.”

  1. Svinkoppor är verkligen ingen lek…lider med er! :((( Kan vara lätt att d kommer åter precis när man tror det är över. Var noga m att tvätta sängkläder, handdukar o kläder ofta. Handsprit hemma är ett tips. Halsfluss o nagelbandsinfektioner kan bli en bieffekt… Krya i tålamod! Kram till er

  2. Är väl ingenting jämfört med en Ford Fiesta Trend med 82 halvdöda hästar under huven…

Leave a Reply

 
