Det är fredag.

En svart fredag till och med, detta amerikanska fenomen då det skall shoppas som aldrig förr och som nu hittat hit på allvar om man får tro reklamutskicken i den fysiska och elektroniska brevlådan. Nåväl – till något helt annat; nu sitter dubbdäcken på Scotten, men jag har ännu inte hunnit provköra. Har ett mycket kännbart ryggskott sedan några dagar – något som begränsar alla former av aktivare aktiviteter. Bara att få på däcken var en utmaning då man hela tiden måste variera sitt- och ståställning. Att jobba har varit tufft, inte minst då man gått runt som om man gjort på sig. Men jag är helt övertygad om att det var ett smartare val än att ligga hemma på sofflocket. Absolut värst har det dock varit att ha haft hosta samtidigt, smärtan vid en hostning – när kotor och diskar pressas samman, har stundom framkallat tårar kan jag säga.

Nu börjar ryggskottet släppa något, på måndag räknar jag med att testköra de nya däcken från Schwalbe – testvinnare i många dubbdäckstester. Partille, Residenset, 2014.

Dubbadäckisar

Idag var det en stor dag för oss Star Wars-talibaner. Man släppte den första trailern, eller ja – teasern, till kommande The Force Awakens. Lite allehanda ögonblicksbilder för en törstande nörd – så som en droid som bokstavligen rullar fram, vad jag förmodar är Han Solos dotter på ett fränt åk i ökenmiljö, Stormtroopers, i sin nya ekipering, under någon form av landsättning och inte minst – den nya Sith-lorden med ett duktigt läckert lasersvärd. Kan inte bli fel, jag myser av välbehag – trots att man inte fick se särskilt mycket. En förrätt helt enkelt. Inte sett den än? Klicka här och njut: [Star Wars: The Force Awakens – Movie Trailers – iTunes]

Något som vållade viss dramatik inne på kontoret då våra två 08-0r var nöjda med att just 08 framträdde i jorden. Som väl var så lades gräs över det några timmar senare. Det kommer att bli en fin park mitt på Odinsplatsen, även den gräsliga korvkiosken genomgår för närvarande en facelift. Om tanterna i den byts ut återstår att se. Göteborg, Odinsplatsen, 2014.

08 in 031

+ Alfredsson har lagt skridskorna på hyllan. Tänk vad bra det gick för den grabben, som jag umgicks med en hel del fram till andra klass. Han fick vinna nästan allt – men inte det största, Stanley Cup. Där var han den evige tvåan. Inget kan vara mer orättvist. Historieätarna är tillbaka i SVT1 med nya, underbara, avsnitt. Det kan du i och för sig inte ha missat. Homeland. Löjligt bra egentligen. Fredag – det var en intensiv arbetsvecka som avslutades först vid 22-tiden hemma i soffan då de sista mailen gick iväg. Nu blir det vila ända till lördagskvällen – då vankas det julbord. Igen.

– Ryggskott från helvetet. Aldrig haft innan, synnerligen smärtsamt – kollegan stack dock till mig Diklofenak. Något som effektivt tagit bort uppskattningsvis 80 % av smärtan. Som en bonus blir man dock rejält lös i magen.

~ by onemountainsplace on November 28, 2014.

2 Responses to “Det är fredag.”

  1. Tycker jag mig kunna urskilja en negativ klang när du berör ämnet tanternas vara eller icke vara i den under renovering pågående korvmoj???

    • Jo, det är så. Jag har aldrig kommit bra överens med dem, trots att jag innerligt försökt.

Leave a Reply

 
