God fortsättning.

Det är Annandag jul och tomten har lämnat familjen med allehanda gåvor såsom film, leksaker, nyttiga prylar, godis och Trisslotter som erbjuder en mikroskopisk (men ändå befintlig) chans till en kapitalstark framtid. Julafton var en mycket trivsam historia, där grannen gjorde ett uppskattat inhopp som tomte, medan jag själv – i samma röda uniform, spred glädje i ytterligare två hushåll. Under Juldagen släppte all stress som jag byggt upp under hösten. Långledig från jobbet – nio dagar, och många måsten avslutade gjorde att en massiv trötthet kom smygande. De många tillfällena till vila gjorde att jag idag, på Annandagen, åter känner igen mig själv – hösten har onekligen varit riktigt tuff. Nåväl, god fortsättning till Er alla vänner, kollegor, släktingar och läsare. Thanx for reading.

Jultomten lämnade med stil – framkörd med limo till väntande helikopter. Resesällskapet i form av skurkarna Lord Business och Dumsnut från The Lego Movie, gjorde nog hans hemlängtan än starkare. Partille, Residenset, 2014.

Lego 3222 and Santa

+ Julen var en riktig höjdare och jag börjar nu känna mig utvilad efter att ha känt mig riktigt slutkörd fram till juldagens kväll då favoriten Clintan på Kanal 9, fick liv i min trötta processor då han levererade stort i första filmen om Dirty Harry från 1971. Som jag förstås sett innan – även om det var riktigt länge sedan. eBay gjorde skillnad – fick fatt på LEGO Limousine med tillhörande helikopter för ynka 230 kr (plus DHLs fraktavgift på 150 kr). Förvisso begagnad – men inga spår av det. Pris på Klossbutiken: 1 599 skattade riksdaler. Det bör poängteras att även grabben är mycket förtjust i setet.

– Snön lyser med sin frånvaro. Lite puder på tak och gräsmattor – är detta allt vi får?

~ by onemountainsplace on December 26, 2014.

Leave a Reply

 
