Egon.

Stormen Egon ställde till med en herrans oreda med avblåsta tak, inblåsta fönster, knäckta flaggstänger, översvämningar, välta träd, krossade bilar, inställda resor med tåg, flyg och fartyg. Jag är glad att jag inte längre jobbar på firmans utryckningsverksamhet, ty de lär ha haft att göra. Mitt jobb blir dock istället att förklara varför det tagit så lång tid att åka fram på jobben – där jag benhårt kommer att hävda Force majeure. Hemma i residensets salonger var det dock riktigt lugnt och trivsamt, trots stormen. Några välta krukor och pantburkar utspridda på hela balkongen stannade det vid för vår del. Detta för att vi ligger i en liten dal, som gör att västliga vindar inte riktigt når oss annat än i östra delen av området. Där hade skyltar slitits loss utan pardon, men inte mycket värre än så.

En bit upp på berget vi lever på så hade Egon gått hårdare fram och fällt stora delar av byggstaketet invid ombyggnationen av boendet. Men inte mycket att skriva hem om, jämfört med vad som drabbat exempelvis Glennborg. Partille, Furulund, 2015.

Egon välte staket

+ Hela helgen har präglats av fina besök. På lördagen kom den bästa av vänner hit med sin förtjusande dotter för att leka med grabbarna. Idag kom såväl mina föräldrar som yngsta brorsan med familj för att fira mig i förskott. Det blev bland annat kaffe och Triss-lotter i present – och nä, ingen vinst på någon av dem.

– Imorgon bitti har jag fått tid för mina ryggsmärtor i korsryggen – jag misstänker att jag haft sönder något, för mycket bättre blir det inte – vare sig av vila eller träning. Kul – nu känner man sig riktigt gammal. Trots att det är flera dagar kvar till min 43e födelsedag.

~ by onemountainsplace on January 11, 2015.

Leave a Reply

 
