Haveri.

Tre år, eller ca 800 mil om du så vill, har gått sedan min fina Scott köptes den 13e januari 2012. Lika länge har RunKeeper varit min ständige reskamrat så det är lätt att se hur mycket man faktiskt kört. Nu har drivlinan på cykeln slutligen gett upp helt. Kedjan kuggar över på såväl kedjekransarna som kedjehjulen och det är omöjligt att köra hårt eller i minsta motlut. Detta kommer väldigt olägligt då det är väldigt roligt att cykla i snö, speciellt den vita pudersnö som nu draperar Skatteparadiset. Av 24 växlar så är det just nu bara ettan som funkar klanderfritt, men att cykla in till Glennborg med den utväxlingen lär ju ta närmare två timmar. Vi får se hur det går imorgon, men det lär bli en intressant utmaning – stundom i snigelfart.

Typiskt att grejorna skall paja nu – när det är vit och härlig pudersnö ute. Vinterdäcken ger fenomenalt fäste och man har kunnat köra riktigt inspirerat. Tills igår då jag efter hårdkörning till dagis fick ett riktigt haveri på kraftöverföringen. Muntert värre. Partille, Kvastekulla, 2014.

Schwalbe snow

+ Eftermiddagarna blir ljusare och ljusare – det har en fantastisk inverkan på sinnet.

– Att cykla är extremt billigt, men ny drivlina är ingalunda gratis – sisådär 1 600 skattade kronor kommer det att landa på.

Advertisements

~ by onemountainsplace on February 3, 2015.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: