T&T.

Malins skafferi blev ett bekant begrepp i somras då kusinen firade sitt bröllop där under glada och trevliga former. Kommande sommar är det dags igen då min gode vän Mr T gifter sig med sin Ms T – och håller sin fest där. Jag har fått förtroendet att föreviga deras bröllop, vilket jag ser som en stor ära och det är något jag ser fram emot. Samtidigt kommer jobbiga minnesbilder upp från när jag skulle plåta hans brors bröllop för några år sedan – då en sträng präst var minst sagt petig med min placering i herrens hus. Samma hus som jag strax därefter drog av en svavelosande svordomsramsa i, då utrustningen strejkade i precis det ögonblicket som bilden med stort “B” skulle suttit. Denna gång skall det gå bättre, sämre kan det faktiskt inte gå. Vigseln sker i trevliga St Birgittas kapell vid Klippan (där flödar inspirationen såväl inne som utanför) – och om inte annat så känner jag ju till festlokalerna utan och innan.

En plats för fest – såväl förra året som i år. Den mistralgröna V70n? Jodå, det är min fina P26 i förgrunden. Som inte gick igenom besiktningen i år. Styrled och slang för vevhusventilation. Kända åkommor för biltypen. Göteborg, Nya varvet, 2014.

Malins skafferi

+ Bröllop även denna sommar – tycker att det är riktigt kul att få äta gott och umgås under festliga former.

– Som så ofta är så krockar det i schemat även under semestertid. En 60-åring som jag håller av mycket skall firas samma dag tillsammans med släkten från jordens alla hörn. På Orust, förstås, så det går inte att lösa ens i teorin.

~ by onemountainsplace on March 1, 2015.

Leave a Reply

 
