Nya sulor.

Våren är här så  i morse var det hög tid att byta däck på Scotten. Dubbdäcken från Schwalbe har varit goda vänner under vintern som gått, inget som Kung Bore kunde frambringa lyckades stoppa mitt jobbpendlande. Nåväl, de är mycket tunga i en jämförelse med de Continental Cyclocross som nu sitter på. De rullar mycket lätt, mycket tyst, funkar finfint på såväl hård asfalt som riktigt geggig lera – jag vet då jag idag testade alla tänkbara underlag.

Idag var det sannerligen Cross Country för hela slanten, alla möjliga typer av vägar, stigar och gyttjehål kördes av då jag ville testa greppet och vårkänslorna bara blev starkare ju fler mil som avverkades. Göteborg, Lärjedalen, 2015.

Continental

Cykelturen som var tänkt att bli av ordinär längd, läs dryga milen, blev knappa 6. Det bar av till Gamlestan, Lärjedalen, Angered Centrum, Gårdsten, Orrekulla, Bäckebol, Backa, Ringön, Kungsportsavenyn, Skatås och Kvastekulla. En mycket trevlig tur i ett fantastiskt vackert väder. Många platser från mitt tidigare liv besöktes som hastigast – vilket jag avser att återkomma till i kommande inlägg.

Rena och snygga vid avfärd, raka motsatsen vid hemkomst kan jag lova. Partille, Residenset, 2015.

Cyclocross Race

+ Det härliga dubbdäcksrasslet är nu ersatt av relativt tysta och mycket lätta XC-däck. Greppet är extremt bra – på såväl rötter som asfalt, lera som gräs. Väl hemma så bar det snart ut på ny cykeltur med familjen, trots trötta ben. Kat fick för första gången köra sin Scott på allvar i Skatteparadisets branta backar. Hennes fina väninnor anslöt till fikastunden i Björndammen, en av dem fyllde mig med mycket delikata kakor.

– Ms S DY föll illa och fick sprickor i ryggradens utskott när hon lattjade på kompisens studsmatta. Ambulanstransport, inlagd på avdelning och redan nu ser det kört ut med alla hennes fritidsintressen (ridning, gymnastik och cheerleading) under överskådlig tid. Riktigt tråkigt.

~ by onemountainsplace on April 5, 2015.

Leave a Reply

 
