Lånecykel.

Idag vågar jag påstå att jag var en riktig head turner – farandes på fruns Scott Sportster X40. Rejält krum – oförmögen att räta ut benen (lite som när man trampade trehjuling som yngel), sågs jag under morgon och eftermiddag på fruns snygga, men lilla hybridcykel. Det blev väl inte direkt någon rekordtid till eller från jobbet, men ska man bara cykla någon mil är komfort och sittställning inte det viktiga. Det viktigaste är att slippa åka buss.

For a Lady – frun har en riktig tjejcykel. Den som inte ser det, kan alltid läsa sig till det. Sävedalen, Göteborgsvägen, 2015.

Scott 4 a Lady

+ Imorgon bitti blir det ordinarie hoj då kvällen ägnats åt däck och slang. Däcket bak är dock redan blankt på slitbanan – helt klart är mina finfina Continental inte ägnade åt att nöta asfalt i den utsträckning jag gjort. Som börjar närma sig 50 % av de målsatta 400 milen.

– En cykelkorg, fylld med råa ägg, vore något. Lämpliga att kasta mot de bilister som uppriktigt skiter i mig – vilket sker nästan varje dag.

~ by onemountainsplace on May 11, 2015.

2 Responses to “Lånecykel.”

  1. Eller en kasse ägg på alla cyklister som tror de äger alla vägar 😉

    • Kan inte säga mot dig, de jag, i bästa fall, delar cykelbana med beter sig som djur. Inte sällan utan känsla för regler/omdöme. Men bilister som ser genom mig vid solklar väjningsplikt skapar agg, där kommer ägg i en söt korg in i bilden. Men jag är 50 % bilist och nog är cyklister sämre än alla andra överlag. På trottoarer. Mot rött. Mot färdriktning. Listan kan göras lång.

Leave a Reply

 
