Gårdagen.

Igår var det dags igen – GöteborgsVarvet med ett i det närmaste perfekt löpningsväder med hyggliga vindförhållanden och lagom temperatur. I år satt jag hemma framför dumburken för att följa de mest raskas kamp mot varandra och klockan. Lite sugen blev jag på att deltaga, efter SVT1s snygga glidningar med kameran runt Sveriges vackra framsida. Preliminärt har jag nu mer eller mindre bestämt mig. Jag har ju faktiskt en tid att slå. Från 2001 – då jag gjorde jag varvet på 2.36. Otränad och med ett par lågprisskor som säckade ihop efter ca milen. Sämre kan det ju knappast gå.

Dagen efter. Städat och fint på gatorna, den blå linjen påminner dock om att åtskilliga fötter tog sig fram här – i jakten på en bättre tid. Eller bara för att ta sig runt. Göteborg, Kungsportsavenyn, 2015.

The Blue Line

+ ESC 2015. Ett bra gäng låtar överlag tyckte jag, men Måns.. Du var i sanning något alldeles extra. Helt enastående insats! Stort grattis till dig, och till oss – lilla Sverige. GöteborgsVarvet en modern klassiker som dock hade något färre startande än normalt – detta skall man nu lösa genom att man skall kunna sälja tillbaka sina biljetter om man ångrat sig – så att andra kan starta istället.

– Max tre timmars sömn den gångna natten. Utspritt på flera tillfällen, nära nog slut som artist.

~ by onemountainsplace on May 24, 2015.

Leave a Reply

 
