På riktigt.

Volvo Cars provvagnar har varit synliga ute på stan ett tag – men nu börjar även de riktiga kundbilarna dyka upp. Bilder från bilshower, tillställningar, showrooms och bilhandlare i all ära – det är ute i verkligheten, på riktigt, som bilen verkligen kommer till sin rätt. Den är otroligt snygg i de allra flesta vinklar, även om det är på insidan och under den ljuvliga karossen som det verkligen hänt grejer.

Den überlyxiga SUVen gör sig bra på denna gata som har såväl fina gallerier som en riktigt namnkunnig restaurang, 28+, som jag särskilt kommer ihåg för sina goda ostar. Göteborg, Götabergsgatan, 2015.

XC90 4 real

Enligt uppgift så har ägaren av Special Edition No. 1, Hans Majestät Konungen själv, varit synlig i Stockholmstrafiken under gårdagen. Tydligen hade han inspirerat klickat och manövrerat sig fram i bilens sofistikerade infotainmentsystem, som styr i det närmaste allt. Framtiden är här och den är riktigt snyggt paketerad – jag är helt hänförd. [Automotorsport, Kungens nya bil!]

Svag för denna vinkeln. Man kan känna igen drag från en och annan konkurrent, men framförallt är det en Volvo. Man har gjort något riktigt snyggt och modernt – utan att vara konstigt. Göteborg, Götabergsgatan, 2015.

XC90 4 real 2

+ XC90 – jag blir bara mer och mer imponerad. Lunch med riktigt gammal vän idag – en god sådan, som jag inte träffat på “riktigt” sen 2007. Välsmakande brasilianskt, Brasa Churrascaria – istället för traditionsenlig Thailunch på Khao Thai.

– Morgondagen blir inte alls som jag tänkt mig. Förbaskat tråkigt.

~ by onemountainsplace on June 12, 2015.

 
