Semester.

Äntligen är den här – semestern i 2015 års tappning. De senaste tre veckorna har bara varit en enda lång nedräkning. Inga extravaganser är inplanerade – resan till Sveriges norra delar och Finland har lagts på is då frun har att jobba hela sommaren. Men två bröllop ligger på schemat – och på ett av dem är jag dessutom utsedd fotograf, vilket blir kul. Den nya kameran, EOS 70D, kommer att få jobba mycket överlag har jag tänkt mig. Inte minst på flygdagen den fjärde juli på F7 i Såtenäs. VOR, Volvo Ocean Race, har ju dessutom målgång i självaste Göteborg denna omgång, det törs jag nästan lova att vi kommer att besöka. Att strumpor kommer att användas sparsamt är dock ett löfte, ty likt Ernst tycker jag att det är sann frihetskänsla. Tillönskar Er alla en härlig sommar.

Sommaren 2015 blir den sista för ikoniska gasklockan vid Gullbergsvass. Föga populär bland stadens invånare, förutom de pilgrimsfalkar som häckar där, och dyr att underhålla – till sist bestämde man sig för att godkänna en rivning av den. Personligen är jag förtjust i den – vad det nu är värt. Göteborg, Falutorget, 2015.

Gasklockans sista sommar

+ Semestern är här och den är sannerligen efterlängtad. Onemountainsplace fyller sju år idag – tiden går fort när man har roligt. Ett och annat nättroll till trots.

– Det är sant midsommarväder – med allt vad det innebär av regn och måttliga temperaturer.

~ by onemountainsplace on June 18, 2015.

 
