XC/CC.

Nu har den börjat hitta ut på gatorna – XC-modellen av redan framgångsrika mellan-Volvon V60. Att namnge den har uppenbarligen inte varit enkelt då en XC60 som bekant redan finns. Istället kommer den att heta V60 Cross Country – eller CC som man skriver i motorpressen.

Bilen som kommer att bli en enorm framgång för VCC (det kan man vara fullkomligt övertygad om), V60 Cross Country. Här i en färgsättning som jag tror att frun skulle gilla. Göteborg, Frihamnen, 2015.

V60 CC VOR

Hur som – denna bil är helt rätt tror jag. Lagom stor för såväl familj som singel. Redan snygga grundmodellen har med XC-attributen blivit rent delikat och redan går jag och drömmer om en sån här när det är dags och finns möjlighet. Det är riktigt kul att följa VCC nu. Många nya produkter och av allt att döma så verkar man gå som tåget.

Idag såg jag den “på riktigt” för första gången. Provvagnar har varit synliga ett tag på stadens gator men här är alltså en äkta kundbil och tro mig på mitt ord – det kommer att bli en väldigt vanlig tjänstebil. Göteborg, Kruthusgatan, 2015.

V60 CC 4 Real

+ V60 CC – riktigt frän sak.

– Det lär dröja innan andrahandsvärdet passar en ordinär löntagare.

~ by onemountainsplace on June 26, 2015.

 
