Idel framgångar.

Det går bra nu, för favoritmärket bland bilar – Volvo Cars. 2015 slog man alla tiders försäljningsrekord då man lyckades med konststycket att sälja mer än 500 000 bilar, där gamlingen XC60 står för de största siffrorna, men där kanske nykomlingen XC90 står för märkets växande attraktionskraft. Största marknad är Kina, följt av Sverige och USA på en glädjande tredje plats. Jänkarna har åter hittat tillbaka till bilmärket, trots att man valt att satsa på mindre motorer i XC90. Den nya SUVen har vunnit en mängd prestigefyllda priser, ja egentligen det mesta en bil kan vinna, och mycket imponerad följer jag framgångarna som just nu bara löser av varandra. Kommande helg kan man som vanlig människa få se nya S90 på NK och idag släpptes så äntligen officiella bilder på kommande V90 – den helt nya ersättaren till V70 som snart gjort sitt. [SVT, Rekord för Volvo – över drömgräns]

Stor, läcker och tyvärr, svindyr. Spelar ingen roll ty den säljer som smör. En mycket vanlig syn i trafiken – nya XC90. Göteborg, Svenska Mässan, 2016.

XC90 Up Up Up

Plus. Volvo Cars – en riktig framgångssaga i skrivande stund. Med en massa nya produkter som alla andas framtidstro och självförtroende. Fantastiskt roligt.

Minus. Vabruari – 3 VAB-dagar bara denna vecka. Mysigt att vara med gossarna, visst, men det tempo man tappar på kontoret är minst sagt stressande.

Advertisements

~ by onemountainsplace on February 11, 2016.

 
%d bloggers like this: