Röda faran 2.

Fick testat på grannens finfina cykel häromdagen. Då min trotjänare Scotten stod med dubbelpunka i förrådet och han såg mig köra på fruns X40 så bad han mig att testa om inte en CX vore något för mig. Det kunde snabbt konstateras att jo, det vore något för mig. Satte enligt Strava personbästa på alla sträckor utom en på långturen till jobbet och det är en helt annan körstil – mer aggressiv men också behagligare på rakorna. I stan med all trafik och tekniska partier är dock hybridens mer upprätta sittställning att föredra. Summerat en finfin hoj med Shimano 105 växlar, kolfibergaffel, hydrauliska skivbromsar, matchvikt på 10,4 kg och en prislapp på mellan 13-15 ooo kr.

Röda faran 2 som grannen kallar den. Förmodligen en av de vackraste cyklar jag sett. Och framfört – väl synlig uppenbarligen då mången bilist visade mycket större hänsyn än brukligt. Göteborg, Odinsgatan, 2016.

Cube XC

Plus. Vätternrundan. Nu är anmälan och startplats en realitet. 30 mil väntar mig och två kollegor den 17 juni kl 21:12 och jag vet egentligen inte vad jag gett mig in på. Men det blir kul som tusan, det är jag övertygad om. Cube Cross Race Pro. Grannens röda Cyclocross. Snabb och vansinnigt vacker.

Minus. Inne i ett negativt stim med punkteringar.

~ by onemountainsplace on April 16, 2016.

 
