May the Fourth.

Fjärde maj. Idag är det Star Wars-fansens alldeles egna dag. Och en fantast det är jag tvivelsutan. Jag har älskat rymdoperan sedan 1983 då jag fick tag på mina första actionfigurer, kan fortfarande minnas plastdoften av dem när man förväntansfullt öppnade förpackningarna. Sedan dess har det rullat på, åren har gått, fler filmer har kommit – men kärleken, den består. May the Force be with You. Always.

Det galaktiska rymdimperiets TIE-fighter piloter är Star Wars om något och det får därför bli en sådan som illustrerar detta inlägg. Från Geek Pride Parade förra året, snart är det dags för årets upplaga – ett roligt spektakel. Göteborg, Kungsgatan, 2015.

TIE-fighter pilot GBG

Plus. TFA – har nu sett senaste Star Wars-filmen sisådär 6 gånger. Den växer varje gång och nästan alla mina negativa synpunkter på hantverket är som bortblåsta. May the Fourth – Min, och förvisso miljoner andras, alldeles egna dag. Clarion Hotel Post firar dagen på ett särskilt roligt vis, det hade varit kul att hugga in på deras meny, samtidigt som ett Cantina Band spelar schysst musik i bakgrunden och därefter kolla in The Force Awakens, med andra likasinnade. Chansen att köpa biljetter är dock över, blir nog ny chans nästa år – detta luktar succé. [Post Dine-In Theatre presents Star Wars The Force Awakens]

Minus. Magkänslan säger att något är på gång – vet inte vad. Kanske ger sig under dagen.

~ by onemountainsplace on May 4, 2016.

 
