Det närmar sig.

Och jag har väl fortsatt inte riktigt förstått vad jag egentligen gått med på att göra. 30 mil på cykel – rena fantasisiffrorna känns det som spontant. Jag cyklar varje dag. Året runt. I regn, sol, snö, blåst och torka. Ofta gärna en omväg eller två. Men 30 mil. Aldrig varit i närheten av den siffran. Det blir en intressant utmaning, för sånt gillar jag. Att testa sina gränser. Veteraner pekar på vikten av att smörja upp ändan ordentligt, att ha ordentliga cykelbyxor och att inte ha för lite, eller för mycket, kläder på sig. Till sist handlar det nog, som i de flesta andra sammanhang, om att ha en god portion vilja – pannben, som vi säger på firman. Målsättning med Vätternrundan måste man ju ha – i mitt fall räcker det dock gott med att ta sig runt.

Länge funderade jag på att skaffa mig en Racercykel eller åtminstone en CX. Men det har funnits andra prioriteringar – läs badrumsrenovering, så det blir min finfina allround-cykel som får göra även det jobbet. Lär vara ett nog så gott val, vi har långt över tusen mil ihop – jag och Scotten. Partille, Residenset, 2016.

Scott - Every Day

Plus. Vätternrundans 30 mil närmar sig med stormsteg. En rejäl utmaning, sånt gillar man.

Minus. 30 mil är en utmaning, till och med i bil.

~ by onemountainsplace on May 29, 2016.

 
