Vätternrundan.

30 mil cykel avverkades på lördagen. Vi startade i Motala kl. 0016 och gjorde målgång i samma stad ca 21 timmar senare. En riktigt lam tid, något annat kan ingen påstå. Förklaringen till det behöver vi inte gå in på här, men den fick mig stundom att svära högt. Strava var med mig på resan – 14 timmar och 5 minuter var effektiv cykling. Resten var depåstopp och.. Ja. Hur som – min målsättning inför spektaklet var ju faktiskt att ta mig runt och det är nu inbefriat. Såg några otäcka olyckor (det regnade under stora delar av loppet och gatorna blev glashala) men allt löstes snyggt av de alltjämt närvarande följebilarna som fixade allt från enklare reparationer till transport av de som valde att bryta. Mycket proffsigt organiserat från start till mål. Det hela gav ordentligt med mersmak och jag tror nog att vi kan bli ett större gäng nästa år.

Efter målgången fick jag mottaga en välförtjänt medalj och den traditionsenliga ölen. Som smakade gudomligt efter de många landsvägsmilen. Motala, 2016.

4137

Plus. Vätternrundan. 30 mil kan bara vara ödmjuk inför innan man känt på det. Nu har jag det och redan vid målgång hade jag bestämt mig – det här vill jag göra igen, år 2017, och då skall tiden ner med ett stort antal timmar. Mycket vackert att vila ögonen på under loppets gång. Tänker då främst på soluppgång över Vättern och mången fin cykel – bara en sån sak som högvis med S-Works cyklar. Behöver knappast utveckla. Scotten – min “Every Day Bike” gjorde bra ifrån sig – även på ett långlopp. Tung som ett skåp, men genom att nyttja växlarna och fysikens lagar så gick det att hålla god fart på de flesta sträckor.

Minus. En av årets tuffaste veckor – midsommarhelgen är härlig, men dagarna fram tills dess kommer att vara krävande på jobbet.

~ by onemountainsplace on June 20, 2016.

 
