Urd.

Ödesstormen Urd är här, och lär bara öka fram till midnatt då hon beräknas nå sin kulmen. Strax efter lunch var jag i Göteborg och då hade det börjat vina ordentligt. Västkusten och södra Sverige ligger i i riskzonen och det är egentligen bara att sitta hemma i trygghetens vrå och invänta vad som händer. Jag hoppas att hon drar med sig en riktigt vinter, det vi haft hittills är ju helt galet. En ljum vinter kan liksom kvitta, vintercyklisten i mig längtar efter rejält med snö. Urd var gudinnan som rådde över människors öden och vi får väl se hur ödesmättad stormen blir, den som lever får helt enkelt se – God fortsättning på Er.

Vid 14-tiden började det blåsa på rejält. Måndagslediga Danica låg redan förtöjd vid kaj, men övriga Danmarkstrafiken ställs in under kvällen/natten som en följd av Urds härjningar. Göteborg, Masthuggskajen, 2016.

prepared-for-urd

Plus. God fortsättning – Julen var en trivsam historia med god mat och härligt sällskap. Imorgon är det vardag igen, men jag har tagit mig en ledig dag mitt i veckan så det blir nog en rätt behaglig vecka. Nyår är snart här och då blir det Dalsland för hela slanten.

Minus. Urd lär se till att det blir högvis med ärenden att hantera på kontoret.

~ by onemountainsplace on December 26, 2016.

 
