Brand i arenan.

På aprils första dag brann det på relativt nybyggda Partille arena. Enligt uppgift så skall en truck ha fattat eld i ett av garagen som vetter mot E20. Mängder av brandbilar, från brandstationer i alla väderstreck, ryckte ut på ärendet. Till och med en stegbil från självaste Kungsbacka var synlig på platsen. Av allt att döma så fick man snabbt kontroll på skeendet och när vi åkte förbi så hade de redan börjat rulla slang och vädra ur lokalerna. [Expressen/GT, Brand på nybyggda Partille arena]

Konsekvenserna av branden blev tack och lov inte så stora. Verksamheten i lokalerna lär ha kunnat drivas ungefär som vanligt. Partille, Gamla Kronvägen, 2017.

Plus. Snart är det påsk och långledigt. Homeland – så vansinnigt bra. Som tidigare nämnts en del nya grepp och skeenden. Som känns väldigt aktuella i dessa tider. Skatteåterbäringen – som kom extra tidigt i år till alla oss som skaffat en digital brevlåda. Välbehövliga stålar i vanlig ordning.

Minus. Scotten rullar på, det är dock sällan jag syns högt upp i Stravas dagstider. Jag orkar inte byta ut dubbdäcken, orkar inte fixa med den brustna växelvajern. Jag sitter därför fast på den lägst utväxlade klingan, vilket omöjliggör hastigheter över 25 km/h på platten. Orsaken är förstås att jag längtar efter min CAADX.

~ by onemountainsplace on April 5, 2017.

 
