KOM.

Idag blev jag för första gången King of the Mountain, KOM, på ett av de många Strava-segmenten jag avverkar från och till. Stolt som en tupp, bäst av de 32 som kört sträckan “Furulundsplan Uphill” någonsin. Ynka 200 meter lång, men extremt mycket uppför – och som lök på laxen, en mopedgrind ungefär halvvägs där man får nära nog stanna till i ett uppförslut – för att sedan ösa på för fullt av det som återstår. Snabb cykel, kul vägar, god form och Strava – något roligare än den kombon finns då sannerligen inte.

Snabb cykel blev ännu snabbare med snabba däck – robusta, ja tämligen punkteringssäkrade, Continental GatorSkin sitter på sedan några veckor. Idag blev det min cykelkarriärs första så kallade KOM – väl värt att fira tycker jag. Partille, Furumossen, 2017.

En stor idol har lämnat jordelivet. Är uppriktigt ledsen för hans bortgång – få har betytt så mycket för mig i underhållningens värld. Han var den mest humoristiska och gentlemannamässiga Bond vi hittills träffat på. Hans filmer höll ibland makalöst hög klass, såsom Live and Let Die, men också extremt låg nivå – som kalkonen Moonraker (det var dock inte hans fel). Mycket saknad är du Sir Roger Moore – vila i frid och tack för väldigt många fina minnen.

Plus. På lördagen blir det 120 km cykling, exkl. körsträcka till och från Bananpiren, i glada kollegors lag. Vi kör Västkusten Runt som en liten uppvärmning inför Vätternrundan som nu inte är många veckor bort. Min första KOM idag – riktigt kul. Får väl se om områdets många drivna cyklister låter det rekordet stå sig.

Minus. IS slog till mot högvis med unga människor i Manchester. Arga jihadister återigen alltså. Därför känns det sisådär när Sverige, sedan en tid, valt att avskaffa ID-kontrollerna vid gränserna.

~ by onemountainsplace on May 24, 2017.

 
