Stora skor att fylla.

Helt nya XC60 lanserades för världen i mars månad, bland annat via webben där man i direktsändning kunde följa premiärvisningen i Los Angeles, i mitt fall från kontoret. Den har lovordats av motorpressen och det känns väldigt betryggande, inte minst för att den nuvarande modellen, trots sin aktningsvärda ålder, fortsatt är Sveriges mest sålda bil. Det blir onekligen ett par stora skor att fylla för efterträdaren. Som är en fin mixtur av de gamla beprövade linjerna och helt nytt, där framförallt front och bakparti sticker ut som de de mest synliga förändringarna. Trots att jag rör mig frekvent i Göteborg med omnejd så har jag inte sett någon med mina egna ljusblå – förrän idag, där en XC60 T8 laddade batterierna invid Heden. Läckert åk.

Första gången jag ser en ute i det fria. Först till hösten lär man kunna köpa den – helt nya XC60. Vid en första anblick väldigt lik sin föregångare, vilket inte lär vara någon nackdel – den gamle går åt som smör i solsken. Göteborg, Engelbrektsgatan, 2017.

Plus. Nya och gamla XC60. Snygg och läcker i en storlek som passar de flesta. För mer än 30 år sen var jag på dop i Härlanda kyrka, då min kusin döptes. I söndags var det återbesök då hans fina pojk fick vatten på sin hjässa – en liten Onemountain som lystrar till namnet Simon minsann. 

Minus. Förkyld igen. Gång tre detta året, men på övergående. Hoppas vara i fin form lagom till nästa helg, då Sveriges näst största sjö ska rundas. Med cykel. 

~ by onemountainsplace on June 5, 2017.

 
